Αρχαία Ελληνική Πυγμαχία
Το άθλημα της πυγμαχίας θεωρείται ένα από τα αρχαιότερα που ασκήθηκαν στην αρχαία Ελλάδα. Από αγγεία και άλλα ευρήματα της εποχής αποδεικνύεται ότι η πυγμαχία είχε εξέχουσα θέση στην μινωική αλλά και μυκηναϊκή εποχή. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία δημιουργός της πυγμαχίας θεωρείται ο Απόλλωνας, όμως αναφορές υπάρχουν ακόμα για τον Θησέα αλλά και τον Ηρακλή. Η πυγμαχία ανδρών περιλήφθηκε για πρώτη φορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες το 688 π.Χ και το 616 π.Χ η πυγμαχία παίδων. Ο πυγμάχος έπρεπε να χτυπήσει τον αντίπαλο του μόνο με τα χέρια σε έναν αγώνα χωρίς γύρους και χωρίς κατηγορίες με βάση το βάρος αφού η επιλογή των αγωνιζόμενων γίνονταν τυχαία. Στους αγώνες πυγμαχίας δεν υπήρχαν χρονικά όρια και ο νικητής αναδεικνύονταν όταν ο αντίπαλος δεν μπορούσε να συνεχίσει ή παραιτούνταν. Απαγορευόταν η πάλη, τα κρατήματα και τα χτυπήματα στα μάτια και τα γεννητικά όργανα. Οι ελλανοδίκες ήταν αυτοί που επέβαλαν την τήρηση των κανονισμών.Οι πυγμάχοι τύλιγαν τα χέρια τους με λωρίδες από μαλακό δέρμα βοδιού για την προστασία των καρπών και των αρθρώσεων, αργότερα οι ιμάντες ενισχύθηκαν εξωτερικά με σκληρότερο δέρμα και εσωτερικά με μαλλί. Κατά τον 4ο αιώνα π.Χ οι ιμάντες αντικαταστάθηκαν από τους οξείς ιμάντες, ένα είδος γαντιού με σκληρότερο δέρμα και δερμάτινες προεξοχές, ενώ κατά την ρωμαϊκή εποχή οι πυγμάχοι χρησιμοποιούσαν γάντια ενισχυμένα από σίδερο ή μολύβι.
Οι πυγμάχοι έκαναν εξάσκηση στις παλαίστρες για να τελειοποιούν την δεξιοτεχνία τους στις γροθιές, ένα από τα βασικά τους όργανα εξάσκησης ήταν ο κώρυκος αντίστοιχος με τον
σύγχρονο σάκο πυγμαχίας γεμισμένος με άμμο ή κεχρί.
Η πυγμαχία στην αρχαιότητα ήταν το σκληρότερο και πιο επικίνδυνο άθλημα, οι τραυματισμοί ήταν μεγάλοι και πολλές φορές υπήρχαν και θάνατοι κατά την διάρκεια των αγώνων, όμως έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης γιατί καλλιεργούσε το θάρρος, την αντοχή, βοηθούσε τους πολίτες να αψηφούν τον πόνο και ήταν μία από τις κυριότερες ασκήσεις της στρατιωτικής εκπαίδευσης.
Ο Διαγόρας ο Ρόδιος ήταν ένας από τους διασημότερους πυγμάχους της αρχαιότητας
0 Σχόλια