Το Κινέζικο Κουνγκ-Φου - Chinese Kung Fu



Το Κινέζικο Κουνγκ-Φου 
Chinese Kung Fu 

Τι είναι το Kινέζικο Κουνγκ-Φου


Το Κινέζικο Κουνγκ Φου έχει ιστορία για περισσότερο από 6.000 χρόνια και προέκυψε για την ανάγκη για αυτοάμυνα, το κυνήγι και την στρατιωτική εκπαίδευση στην αρχαία Κίνα.  Έχει τεράστια αύξηση του  ενδιαφέροντος τα τελευταία χρόνια και είναι ένας τέλειο είδος ψυχοσωματικής άσκησης και η εξάσκηση του προσφέρεται για αυτοάμυνα, τέλεια φυσική κατάσταση, υγεία αλλά και πρωταθλητισμό.
Έγινε γνωστό στον δυτικό κόσμο στις αρχές της δεκαετίας του '70 από την τηλεοπτική σειρά "Κουνγκ Φου", από τις ταινίες του Μπρους Λη  και από τις πολυάριθμες ταινίες πολεμικών τεχνών του Χονγκ Κονγκ και της Ταϊβάν.

Ο Ντέιβιντ Καραντάιν από την τηλεοπτική σειρά "Κουνγκ Φου"

Ο θρύλος των πολεμικών τεχνών Μπρους Λη


Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός διαφορετικών συστημάτων του Κουνγκ Φου αλλά κυρίως χωρίζονται σε εξωτερικά, εσωτερικά, βόρεια και νότια.
Η εκμάθηση του Κουνγκ Φου απαιτεί επιμονή και υπομονή και στρατιωτική πειθαρχία.
Η ύλη του κυρίως περιλαμβάνει:
- Εξάσκηση στην μάχη σώμα με σώμα καθώς περιλαμβάνει μία μεγάλη ποικιλία τεχνικών όπως διάφορα μπλοκ, αρπαγές, ρίψεις, κλειδώματα, χτυπήματα με τα χέρια, λακτίσματα κ.λ.π.
- Εξάσκηση σε αρκετά παραδοσιακά όπλα.
- Εξάσκηση σε άοπλες και ένοπλες φόρμες αλλά και φόρμες δύο ή τριών ατόμων.
- Ασκήσεις για Ενδυνάμωση του σώματος, και της αντοχής.
- Αναπνευστικές ασκήσεις.

Ο όρος Κουνγκ Φου σημαίνει σκληρή δουλειά ή χρόνος και ενέργεια που σημαίνει ότι για να αποκτηθούν κάποιες δεξιότητες χρειάζεται σκληρή και μακρόχρονη δουλειά.



Τι σημαίνει ο όρος "Κουνγκ-Φου"

Στην Κίνα για να αποδοθεί η πολεμική τέχνη χρησιμοποιείται συνήθως ο όρος wu shu που σημαίνει "Πολεμικές τέχνες", αποτελείται από τις δύο λέξεις Wu και Shu.
Wu σημαίνει "Πολεμική" ή "Στρατιωτική",  Shu σημαίνει "Πειθαρχία", "Ικανότητα" ή "Μέθοδος"
Στην Κίνα επίσης χρησιμοποιείται ο  όρος Kuo Shu για να περιγράψει τις πολεμικές τέχνες που σημαίνει "Εθνικές Τέχνες".

Chuan Fa είναι ένας άλλος όρος που είναι διαδεδομένος στην Κίνα που σημαίνει "Ο Τρόπος της Γροθιάς" και είναι συνώνυμος με τον όρο Κempo που χρησιμοποιείτε στην Οκινάουα και την Ιαπωνία.
Ο όρος kung fu σημαίνει χρόνος και ενέργεια και έγινε ευρύτερα γνωστός στην δύση, αφορά κάθε τέχνη, άσκηση, μόρφωση, επιστήμη που χρειάζεται χρόνο και πειθαρχία για να επιτευχθεί.
Kung Fu κυριολεκτικά σημαίνει "εργασία" και "άνθρωπος"
Kung σημαίνει  "εργασία", Fu σημαίνει "άνθρωπος".


Ο όρος kung fu αναφέρεται σε κάθε ανθρώπινο επίτευγμα ή ικανότητα που χρειάζεται χρόνο και ενέργεια για να τελειοποιηθεί όπως ιατρική, μαγειρική, μουσική, ζωγραφική κ.λ.π.
Η χρήση του όρου kung fu άρχισε να καθιερώνεται στην αρχή της δυναστείας των Ming (1368 - 1644) σε λαϊκά αναγνώσματα της εποχής για να περιγράψει τα ανδραγαθήματα των μαχητών των πολεμικών τεχνών.  Η ονομασία παρεξηγήθηκε από τους δυτικούς επισκέπτες και το όνομα πέρασε λανθασμένα στην Δύση για να περιγράψει τις κινέζικες πολεμικές τέχνες.  H χρήση του όρου ενισχύθηκε από την αμερικανική τηλεοπτική σειρά "Κουνγκ Φου" με τον Ντέιβιντ Καραντάιν.


Συνήθως στην Δύση χρησιμοποιείται ό όρος Wu Shu για να περιγράψει το σύγχρονο επιδεικτικό άθλημα των κινέζικων πολεμικών τεχνών ενώ για τις παραδοσιακές πολεμικές τέχνες χρησιμοποιείται ο όρος Kung Fu.
Από το 1950, η Λαϊκή Δημοκρατίας της Κίνας, έχει οργανώσει τις κινεζικές πολεμικές τέχνες υπό τον τίτλο του Wu Shu.

Mια σύντομη ιστορία.

Το 674 π.Χ ο αυτοκράτορας Ηuang Di (κίτρινος αυτοκράτορας) χρησιμοποίησε με επιτυχία σε μία μάχη μία μορφή στρατηγικής τακτικής και πολεμικής τέχνης. Στα επόμενα χρόνια με την συμβολή του αυτοκράτορα Han Wu Ti (157-87 π.Χ) το kung fu άρχισε να ανθεί. Το 190-265 μ.Χ ο γιατρός Huan Do επινόησε για θεραπευτικούς λόγους κινήσεις επηρεασμένες από τις κινήσεις 5 ζώων, του τίγρη, της αρκούδας, του πελαργού, του ελαφιού και του πελαργού.



Μία μεγάλη φυσιογνωμία που συνέβαλλε στην ανάπτυξη του kung fu ήταν ο Ινδός μοναχός Tamo (Bodhidharma).  Ο Tamo έζησε ανάμεσα στο 448 και το 527 μ.Χ, ήταν ο τρίτος γιος του βασιλιά Sugandha και είχε εκπαιδευτεί στις πολεμικές τέχνες από έναν παλιό δάσκαλο γνωστό ως Prajnatara. To 519 μ.Χ ο Tamo 28ος πατριάρχης του Βουδισμού Ch'an που επρόκειτο να γίνει ο 1ος πατριάρχης του Κινέζικου Βουδισμού ταξίδεψε από την νότια Iνδία στη βόρεια Κίνα στην επαρχία Honan, έφτασε στο μοναστήρι Shao-Lin. Με την άφιξη του ο ηγούμενος του ναού τον διέταξε να παραμείνει εκτός του ναού. Ο Tamo βρήκε καταφύγιο σε μία κοντινή σπηλιά όπου παρέμεινε για εννέα χρόνια στην απόλυτη ησυχία διαλογιζόμενος κοιτάζοντας έναν βράχο. 
Όταν ο Tamo μπήκε στο μοναστήρι Shao-Lin παρατήρησε ότι οι μοναχοί ήταν πολύ αδύναμοι και ήταν δύσκολο να μείνουν ξύπνιοι κατά την διάρκεια του στοχασμού. Ο Tamo για να τονώσει σωματικά τους μοναχούς ώστε να φτάσουν σε μεγαλύτερα πνευματικά ύψη, για να αποκτήσουν την ικανότητα να προστατεύονται από τις συχνές επιθέσεις ληστών στον ναό, αλλά κυρίως για την καλλιέργεια του Ch'I παρέδωσε προφορικά ασκήσεις οι οποίες καταγράφηκαν αργότερα ως:  Κλασική αλλαγή των μυώναλλαγή των τενόντωνκαθαρισμός της ουσίας του σώματοςτα 18 χέρια του Lo-Han.  Οι ασκήσεις αυτές είναι ο πρόδομος του SHAO-LIN KUNG-FU, επηρέασαν τα κινέζικα συστήματα πολεμικών τεχνών ώστε ο Tamo αναφέρεται ως ο πατέρας του shaolin kung-fu.

Tamo


Περίπου το 600 μ.Χ στα τέλη της δυναστείας Tang ένας νεαρός γνώστης πολεμικών τεχνών και γνώστης του σπαθιού ο Kwok Yuen μπήκε στο μοναστήρι Shao-Lin και εκπαιδεύτηκε στην τέχνη του SHAO-LIN KUNG-FU , διαπίστωσε ότι το σύστημα ήταν πολύ εξωτερικό και μπορούσε να φτάσει σε πολύ ανώτερο επίπεδο, έτσι αναθεώρησε όλη την τέχνη και τη συνέπτυξε σε 72 κινήσεις. Μεταμορφώθηκε και ταξίδεψε σε όλη την Κίνα με σκοπό να εμπλουτίσει την τέχνη. Συνάντησε δύο μεγάλους δασκάλους τον Pak Yook Fong και τον γέρο Li Sao, ικανοί μαχητές και οι δύο στην τέχνη της Ανοιχτής Παλάμης. Οι τρεις μαχητές επέστρεψαν στο μοναστήρι Shao-Lin αυξάνοντας τις 72 αρχικές κινήσεις σε 170 και τις κατέταξαν σε 5 στυλ βασιζόμενα σε μιμήσεις 5 ζώων: Της τίγρης, του γερανού, της λεοπάρδαλης, του φιδιού και του δράκου. Τα 5 στυλ αργότερα βελτιώθηκαν και συμπτύχθηκαν σε ένα πιο αποτελεσματικό στυλ γνωστό ως οι "5 σχηματισμοί γροθιάς του SHAO-LIN KUNG-FU".

Μοναχός Shao-Lin


Η τεχνική της τίγρης διδάσκει δύναμη, επιθετική τεχνική και αναπτύζει τα οστά. Η τεχνική του γερανού διδάσκει ισορροπία, ταχύτητα, ακρίβεια, και πνευματική αρμονία. Η τεχνική της λεοπάρδαλης διδάσκει ταχύτητα και ευκινησία. Η τεχνική του φιδιού διδάσκει οικονομία στην κίνηση, άμεση επίθεση και αναπτύζει εσωτερική δύναμη.  Η τεχνική του δράκου περιέχει κυρίως εσωτερικές και πνευματικές ασκήσεις.


Τα δύο Μοναστήρια Shaolin

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των κινεζικών πολεμικών τεχνών έπαιξε το Μοναστήρι Shao-Lin, γνωστό και ως Βόρειο Shao-Lin, αλλά και το μεταγενέστερο Νότιο Μοναστήρι Shao-Lin που αν και η ύπαρξη του τελεί υπό αμφισβήτηση, δεν είναι λίγα τα συστήματα που αποδίδουν την ιστορία τους στο Νότιο Μοναστήρι Shao-Lin.

Ο ναός Shao-Lin στην επαρχία Henan

Μοναστήρι Shao-Lin (Αρχικός βόρειος ναός)

To Βόρειο μοναστήρι Shao-Lin, αναγνωρίζεται ως  η γενέτειρα του Βουδισμού Chan και του Shao-Lin Kung Fu.  

Ο ναός Shao-Lin ιδρύθηκε το 495 μ.Χ., κατά την διάρκεια της Βόρειας Δυναστείας Wei, στους πρόποδες της κορυφής Wuru της οροσειράς Songshan στην επαρχία Ηenan.  To όνομα του ναού "Shao-Lin" σημαίνει "Ναός του Νεαρού Δάσους" και αντικατοπτρίζει τη θέση του στο αρχαίο άλσος του όρους Shaoshi.  Πρώτος ηγούμενος του ναού ήταν ο Ινδός μοναχός Batuo.  Χάρη στο Batuo, ο ναός Shao-Lin έγινε σημαντικό κέντρο μελέτης και μετάφρασης πρωτότυπων βουδιστικών γραφών και ένας τόπος συγκέντρωσης για αξιόλογους βουδιστές δασκάλους.  Οι κύριοι πυλώνες του ναού Shao-Lin ήταν ο Βουδισμός Chan, οι πολεμικές τέχνες, η βουδιστική τέχνη και η παραδοσιακή κινεζική ιατρική.  Ο ναός Shao-Lin που σήμερα είναι ένα ιστορικό μνημείο κατά την διάρκεια της λειτουργίας του καταστράφηκε, λεηλατήθηκε και ξανακτίστηκε αρκετές φορές με τελευταία καταστροφή το 1928.  

Nότιο μοναστήρι Shao-Lin

Το Νότιο Μοναστήρι Shao-Lin γνωστό και ως "Ναός των Εννέα Λωτών" θεωρείται προέκταση του βόρειου ναού, και ιδρύθηκε το 557 μ.Χ στην περιοχή Putien στην κορυφή του όρους Chiulien στο Fujian, από μοναχούς του βόρειου Shao-Lin κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Τang που στάλθηκαν στον Νότο για την καταπολέμηση πειρατών.  Κατά την διάρκεια της Δυναστείας Ching (1644-1912), το νότιο μοναστήρι Shao-Lin είχε τη φήμη ότι ήταν επαναστατικό κέντρο αφού αποτέλεσε καταφύγιο για πολλούς αντάρτες που επιδίωκαν την ανατροπή της δυναστείας Ching.  Σε μια προσπάθεια να συντρίψει την αυξανόμενη εξέγερση, ο στρατός των Ching επιτέθηκε και έκαψε το Νότιο μοναστήρι Shao-Lin στα μέσα του 19ου αιώνα.  Λέγεται ότι από την καταστροφή του Ναού κατάφεραν να επιζήσουν μόνο πέντε μοναχοί γνωστοί και ως οι "Πέντε Πρεσβύτεροι του Shao-Lin", ονόματι: Chi Sin, Pak Mei, Mui Hin, Funk To Tak και η μοναδική γυναίκα Ng Mui. Για να μην συλληφθούν, χωρίστηκαν και πήραν διαφορετικά μονοπάτια για να μπορέσουν να γλυτώσουν. 

Aπό το νότιο μοναστήρι  Shao-Lin, προέρχεται η γενεαλογία των πέντε μεγάλων οικογενειακών στυλ των πολεμικών τεχνών της Νότιας Κίνας: Hung, Lau, Choi, Lee, Mok.  Oι ιδρυτές των των πέντε μεγάλων οικογενειακών στυλ: Hung Hei Goon (Hung), Lau Saam Ngan (Lau), Choi Gau Yi (Choi), Lee Yau Saan (Lei) και Mok Ching Giu (Mok) είναι όλοι ήταν όλοι μαθητές του Chi Sin και μερικές φορές αναφέρονται και αυτοί ως οι Πέντε Πρεσβύτεροι.

Ο ηγούμενος Chi Sin και το νότιο μοναστήρι Shao-Lin έχουν απεικονιστεί σε αμέτρητες ταινίες πολεμικών τεχνών, κυρίως από το Shaw Brothers Studio.

Τα πέντε ζώα

Η εικόνα προέρχεται από την ιστοσελίδα: https://www.shaolin-wahnam-wien.at/kungfu-5-tiere-en.php

Toν 13ο αιώνα ένας μοναχός του  ναού Shao-lin που ήταν στη επαρχεία Henan στην βόρεια Κίνα, ο Kwok Yuen οποίος ασκήθηκε στις πολεμικές τέχνες του ναού Shao-lin, χρησιμοποίησε αρχικά τα δεκαοκτώ χέρια του Luohan που δίδαξε ο Τamo στον ναό Shao-lin περίπου το 520 μ.Χ. ως θεμέλιο, διαπίστωσε ότι το σύστημα ήταν πολύ εξωτερικό και μπορούσε να φτάσει σε πολύ ανώτερο επίπεδο, έτσι αναθεώρησε όλη την τέχνη και τη συνέπτυξε σε 72 κινήσεις.  Αποφάσισε ότι έπρεπε να βγει έξω από τον ναό για να αναζητήσει άλλους δασκάλους πολεμικών τεχνών, πήρε άδεια από τον ηγούμενο, μεταμορφώθηκε και ταξίδεψε σε όλη την Κίνα με σκοπό να εμπλουτίσει την τέχνη. Συνάντησε δύο μεγάλους δασκάλους τον Pak Yook Fong και τον γέρο Li Sao, ικανοί μαχητές και οι δύο στην τέχνη της Ανοιχτής Παλάμης. Οι τρεις μαχητές επέστρεψαν στο μοναστήρι Shao-lin αυξάνοντας τις 72 αρχικές κινήσεις σε 170 και τις κατέταξαν σε 5 στυλ βασιζόμενα σε μιμήσεις 5 ζώων: Της τίγρης, του γερανού, της λεοπάρδαλης, του φιδιού και του δράκου. Τα 5 στυλ αργότερα βελτιώθηκαν και αναπτύχθηκαν σε ένα πιο αποτελεσματικό στυλ γνωστό ως οι "5 σχηματισμοί γροθιάς του SHAO-LIN KUNG-FU".



H Τεχνική της Τίγρης διδάσκει δύναμη, επιθετική τεχνική και αναπτύσσει τα οστά. 
Η Τεχνική του Γερανού διδάσκει ισορροπία, ταχύτητα, ακρίβεια, και πνευματική αρμονία. Η Τεχνική της Λεοπάρδαλης διδάσκει ταχύτητα και ευκινησία. 
Η Τεχνική του Φιδιού διδάσκει οικονομία στην κίνηση, άμεση επίθεση και αναπτύσσει εσωτερική δύναμη.  
Η Τεχνική του Δράκου περιέχει κυρίως εσωτερικές και πνευματικές ασκήσεις.
Το στυλ των πέντε ζώων προέρχεται από το βόρειο μοναστήρι Shao-lin, και περιέχεται σε διάφορα βόρεια αλλά κυρίως νότια συστήματα Shao-lin Kung Fu όπως στο Hung Gar και στο Choy Lee Fut.



Η εξέλιξη του Κουνγκ-Φου


Στην Κίνα αναπτύχθηκε μία μεγάλη ποικιλία από συστήματα που τα περισσότερα από αυτά βασίζονται σε κινήσεις ζώων και έχουν υποστεί πολλές αλλαγές. Τα κινέζικα συστήματα διαχωρίζονται εκτός από βόρεια και νότια συστήματα που δηλώνουν την περιοχή που έχουν αναπτυχθεί κυρίως, σε σκληρά ή εξωτερικά στυλ και σε μαλακά ή εσωτερικά. Αυτός ο διαχωρισμός πολλές φορές σε κάποια συστήματα είναι ανακριβής γιατί αρκετά από τα υποτιθέμενα εξωτερικά στυλ περιέχουν στοιχεία εσωτερικού kung-fu. Τα εξωτερικά ή σκληρά στυλ χαρακτηρίζονται από μεγάλες μακριές κινήσεις, άλματα και απαιτούν σωματική δύναμη και ευλυγισία.  
Μερικά δημοφιλή εξωτερικά συστήματα είναι τα νότια: hung gar, fu jow pai, choy lee fut, wing chun και τα βόρεια: ying jow pai και chung chuan
εσωτερικά ή μαλακά συστήματα χαρακτηρίζονται από αργές και κυκλικές κινήσεις και ασχολούνται με τη διατήρηση της υγείας, χωρίς να υπολείπονται όμως σε τίποτα στην απόκτηση μαχητικής ικανότητας. Τα πιο δημοφιλή εσωτερικά στυλ είναι: tai chi chuan, hsing yi, pa kua
Τόσο στα εξωτερικά συστήματα όσο και στα εσωτερικά σημαντικό ρόλο παίζει η αυτοσυγκέντρωση και ο έλεγχος της αναπνοής. 

Bruce Lee


Ο μαθητής για να γίνει δεκτός σε μία σχολή έπρεπε να περάσει κάποιες δοκιμασίες στις οποίες ελεγχόταν ο χαρακτήρας, η υπομονή, η τιμιότητα και η νοημοσύνη του. Μετά από πολλές δοκιμασίες χωρίς το παραμικρό σφάλμα γινόταν δεκτός στη σχολή που ήταν η νέα του οικογένεια. Η εκπαίδευση του ήταν αργή και επίμονη.

Το κουνγκ φου διακρίνεται για τον πλούτο του, τόσο στην ποικιλία των τεχνικών του όσο και στην ποικιλία των συστημάτων του και είναι πρόγονος του Καράτε της Οκινάουα αλλά και όλων σχεδόν των ανατολικών πολεμικών τεχνών.




Ακολουθεί μία σειρά συνδέσμων, διάφορων στυλ του κουνγκ φου, παραδοσιακών και σύγχρονων που έχουμε δημοσιεύσει στο blog: ¨nasosmartialarts.blogspot.com"


HUNG GAR KUNG FU (FU HOK PAI)
Wing Chun Kung Fu 詠 春
Tsui Pa Hsien Kung-fu 醉 八 仙 拳
Nan Pai Tanglang 南派螳螂 
Hou Quan 猴拳 (Monkey Kung Fu)
Loong Ying (龍 形)
Chang Quan - Long Fist Kung-Fu
Pak Hok Pai (White Crane Kung Fu)
Fujian Bai He Quan 白鶴 拳 (White Crane Kung Fu)
Hsing Yi Chuan 形意拳
Nam Pai Chuan Kung-Fu
Udefend Project
Yau Kung Moon Kung-Fu 柔功門
Lau Gar Kuen Kung Fu
Hong Quan Kung Fu
Bajiquan
Nan Quan
CHOY LEE FUT KUNG FU
BAK MEI PAI KUNG FU
CHOI MOK PAI KUNG FU
TAMO KUNG-FU
SANSHOU - SANDA
Shaolin-Do
CHAPKOON-DO
SANCHEEN DO
WU SHU KWAN KUNG FU
ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΖΩΑ ΣΤΟ SHAOLIN KUNG-FU
JEET KUNE DO
TAI NUI CHAN CHI KUNG FU
Wun Hop Kuen Do
SHAOLIN KUNG-FU
Mok Gar Kung Fu 莫家
Tang Lang 螳螂拳

Βόρειο Νύχι του Αετού - Ying Jow Pai Faan Tzi Moon 鷹爪派


Ακολουθεί μία σειρά συνδέσμων, διάφορων προσωπικοτήτων του κουνγκ φου, που έχουμε δημοσιεύσει στο blog: ¨nasosmartialarts.blogspot.com"


Hung Hei-Kwun (1745-1825) 洪熙官
Zhou Zhi He (1874-1926)
CHIU CHI LING
Grandmaster Leung Shum (Ying Jow Pai)
YIP MAN (1893-1972)
Grand Master Doc-Fai Wong (黄德輝)
Wong Fei-Hung (1847-1924) 黃飛鴻
GRANDMASTER LEE KOON HUNG (1942-1996)
LAM SAI WING (1860-1943)
Bruce Lee 李振藩 (1940-1973)
Grandmaster Leung Ting
Luk Ah Choi 陆阿采
LAM CHO (1910 - 2012)
Grandmaster Wong Shun Leung (1935-1997)
Shang Yunxiang (1864 -1937)
Li Shuwen (1862-1934)
Leung Kwan (Τid Kiu Sam) 1815 1887
Grandmaster Kanbun Uechi (1897-1948) 
Grand Master Kwong Wing Lam (1947-2018)
Grandmaster Ho Kam Ming
John Ladalski (1950-2016)
Taky Kimura (1924-2021)
Dan Inosanto
Carter Wong 黃家達

Grandmaster Buck Sam Kong





Bryan Genesse

Jalal Merhi

Robin Shou 仇雲波

James Lew

Grandmaster Eric Lee

Michelle Lee

Ακολουθεί μία σειρά συνδέσμων, από διάφορες αναρτήσεις σχετικές με το κουνγκ φου, που έχουμε δημοσιεύσει στο blog:¨nasosmartialarts.blogspot.com"


Οι Δέκα Τίγρεις της Canton
Chin Woo Athletic Association
Ο Χορός του λιονταριού - Lion Dance 舞狮
Dit Da Jow 跌打 酒
Το ξύλινο ανδρείκελο (muk yan jong)
Tid Sin Kuen 鐵線 拳 
Τι σημαίνει ο όρος "Κουνγκ Φου"
Gung Ji Fook Fu Kuen 工 字 伏 虎 拳 
Kung fu power and speed
Fu Hok Seung Ying Kuen 鶴 鶴 雙 形 拳
Kung fu ασκήσεις για τα δάχτυλα
Όταν ο Yip Man γκρέμισε έναν τοίχο
ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΖΩΑ ΣΤΟ SHAOLIN KUNG-FU
Το Accupunch του ΜΠΡΟΥΣ ΛΗ
Emin Boztepe vs.  William Cheung
Το Κινέζικο Κουνγκ-Φου με λίγα λόγια
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΠΡΟΥΣ ΛΗ



Πηγές:
nasosmartialarts.blogspot.com
en.wikipedia.org


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια